Page 54 - Pınarbaşı Kültür Sanat Edebiyat Dergisi-Ali AKBAŞ
P. 54

PINARBAŞI

           su gibidirler. Soylu bir sevdaya adanmışlardır ve o  bir yazının daha uygun olacağını düşündüm… Ar-
           sevda yolunda en güzeli, en doğruyu, en mükem- tık yapacağım şiir tahlilini de “Pınarbaşı dergisi”
           meli yakalama cehdinde mücadele eder dururlar.  nin bir başka sayısında yayınlarız inşallah! Şahsına
           Ali Akbaş da işte bu kategori içinde, tam da bir  münhasır “bir şiir mektebi” olarak adlandırılan bir
           sanatçı titizliğinde şiir ve sanatta mükemmeliyeti  şairin hayalli şiirlerine, edebî kimliğine, sevdakâr
           arayan bir kalem olarak karşımıza çıkar. O tek ki- dizelerine, yani marifetine iltifat sunmak, vefadan
           şilik bir aşk ordusudur. O bir şiir mektebidir. Hani  olsa gerek!…
           Fuzuli: “aşk imiş ne var ise âlemde, ilim bir kıyl-u   Ali  Akbaş  Ağabey,  gelenekten geleceğe  uzanan
           kâl imiş ancak” dediği gibi, Ali Akbaş da gönlünde   kadim bir ses köprüsüdür.
           idealize ettiği sanat yolunda bir aşk adamıdır.
             Kahramanmaraş ve ilçelerinde, özellikle Elbis-
           tan’da şiir ve edebiyat her zaman canlıdır, zindedir.
           Bir edebiyat şehri olmasından kaynaklıdır belki de,
           kadim  tarihinden  gelen  bu  miras,  yenilenmeyle
           hâlâ devam etmektedir. Dün “Yedi Güzel Adam”
           imzalı serüvenli yolda, aslında onları aşan, âde-
           ta her biri bir şiir mektebi hâline gelen isimler de
           çıkmıştır Kahramanmaraş’ın mümbit toprakların-
           dan… Abdurrahim Karakoç, Bahaettin Karakoç,
           Arif Eren, Ali Akbaş, Avni Doğan, Hayati Vasfi
           Taşyürek gibi şairler bu güzel çizgiye renk katan,
           şiir sanatını yücelten Kahramanmaraşlı şairleri-
           mizdendir. Yani sadece “Yedi Güzel Adam” yoktur
           şehrimizde, onların yanında çok fazla yedi güzel
           adamlar da mevcuttur.

             Şiir ve sanat ekseninde yaptığı her işte titizdir
           Ali Akbaş. Sanat ve edebiyatta daimî olarak mü-
           kemmeliyeti arar. Mükemmellik tam olarak Allah’a
           aitse de, Allah’a olan yakınlığından, onun yolunda
           mükemmel bir çizgiyi yakalamak, onun düsturları
           arasındadır. “Kardeş Kalemler” dergisine seneler-
           dir mihmandarlık yapar, Türk dünyası ile rabıtayı
           o dergi vasıtası ile kurmaya çalışır. Yani Atatürk’ün
           İzmir İktisat Kongresi’nde sözlere bir nevî eşlik
           eder.
             O, yarınlarda kalıcı izler bırakan, nesillere fayda
           mülahaza eden şairlerimizden birisidir. Eserlerini
           bir kuyumcu titizliğinde, bir nakkaş zarafetinde
           ortaya çıkarır. Günümüz lisanıyla imge (hayâl) ör-
           güsünde, geleneği gelecekle buluşturan bir çizgide
           iz bırakır.
             Türkiye’nin çok önemli dergilerinde şiirleriy-
           le vücut bulan, çocuk edebiyatından sosyal haya-
           ta, folklora kadar Türk edebiyatına temalı eserler
           kazandıran hemşehrimiz, ağabeyimiz kadim ve
           umurlu yaşıyla hâlâ aynı çizgisini sürdürüyor.
             Aslında ben “Pınarbaşı Dergisi” ne Ali Akbaş
           özel sayısı için yazı istendiğinde, bir Ali Akbaş şii-
           rini tahlil etme düşüncesinde idim ama bir şiirinin
           tahlil edildiğini öğrenince, bir tahlilden öte böyle


                                                          54                                 1. Sayı Şubat 2024
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59